W tym roku przez Polskę przeszły cztery fale powodziowe. Zalanych zostało wiele gospodarstw, domów, zakładów pracy, placówek oświatowych i kulturalnych. Concordia dołożyła wszelkich starań, podjęła szczególne kroki, żeby pomóc wszystkim tym poszkodowanym, którzy ubezpieczyli się i są naszymi Klientami.
Zareagowaliśmy natychmiast już przy pierwszej fali powodziowej wprowadzając wiele udogodnień dla naszych Klientów, którzy ucierpieli w czasie żywiołu.
Uruchomiliśmy szybką ścieżkę likwidacji szkód. I tak, odszkodowania do 2500 złotych wypłacane były w ciągu 7 dni, a każdy poszkodowany w bardzo szybki i łatwy sposób mógł zgłosić szkody także wypełniając specjalny formularz na stronie internetowej. Na tereny popowodziowe wysłaliśmy natychmiast dodatkowych likwidatorów, którzy szybko i sprawnie oceniali szkody.
Pracowali w terenie po kilkanaście godzin dziennie, a po powrocie do hotelu wypełniali dokumentację. Dzięki ich olbrzymiemu zaangażowaniu poszkodowani otrzymywali błyskawicznie wypłaty odszkodowań.
W momencie, kiedy przez Polskę przechodziła pierwsza fala powodziowa pustosząc kolejne miasta i wsie, Zarząd Concordii podjął decyzję o przekazaniu środków na pomoc dla szkół, które ucierpiały w czasie powodzi.
Natychmiast postanowiliśmy odwołać Kongres Sprzedaży, najważniejsze spotkanie z Pośrednikami w roku. Cały zaś budżet, który wynosił 180 000 złotych przeznaczyliśmy na pomoc powodzianom.
Pan Piotr Narloch, Prezes Zarządu Concordii, udzielając licznych wypowiedzi mediom podkreślał bardzo mocno, że w obliczu powodziowej tragedii bardzo trudno było nam wybierać pomiędzy tymi, którzy potrzebowali pomocy.
Zaakcentował, że zdecydowaliśmy się zgodnie z maksymą ,,Mądry Polak przed szkodą" pomóc tym, którzy choć w minimalnym stopniu wcześniej się ubezpieczyli i to niekoniecznie w Concordii, bo nie należy traktować tego działania, jako reklamy dla firmy. – Był to nasz gest solidarności.
Postanowiliśmy także, że pomoc finansową otrzymają szkoły, bo to właśnie
dzieci są naszą przyszłością i nie ponoszą żadnej winy, że dorośli się nie ubezpieczyli, czy nie zabezpieczyli odpowiednio – mówił mediom prezes Concordii, Piotr Narloch.
Zarząd Concordii po konsultacjach z dyrektorami oddziałów podjął decyzję, komu udzielimy pomocy. Listę i kwoty ogłosiliśmy podczas konferencji prasowej, która odbyła się 2 września w Sandomierzu.
Jak istotne było wsparcie z naszej strony opowiadała podczas sandomierskiej konferencji Jadwiga Ryba, dyrektorka Szkoły Podstawowej w Rzepienniku Biskupim. Podkreśliła, że szkoła została doszczętnie zniszczona. Woda sięgała dwóch metrów i napłynęła błyskawicznie. Potok, który normalnie jest niewielki, nagle stał się w tym miejscu rwącą rzeką. – Zniszczyła wszystko w szkole, całe wyposażenie, drzwi. Udało nam się ocalić jedynie dokumentację. Ubezpieczyciele bardzo się reklamują, czasem nawet za bardzo.
Concordia pomaga. Te pieniądze to bardzo duży zastrzyk dla nas. Kupimy za nie lektury, brakujące pomoce szkolne, bo wszystkie popłynęły – mówiła zgromadzonym podczas konferencji prasowej w hotelu Basztowym w Sandomierzu, Jadwiga Ryba.
Szanowni Państwo, Concordia ubezpiecza, edukuje, by Polacy byli solidnie i mądrze ubezpieczeni, a także pomaga tym, którzy najbardziej wsparcia potrzebują.
Więcej o pomocy powodzianom znajdziecie Państwo w prezentacji multimedialnej na http://www.grupaconcordia.pl> www.grupaconcordia.pl a także pod linkiem: <http://www.grupaconcordia.pl/firma_prezentacje.php>
http://www.grupaconcordia.pl/firma_prezentacje.php.