Rozwiązanie problemu z działaniem aplikacji nPodpis
UWAGA!!! – Zmiany w rejestrze mogą prowadzić do niepoprawnego działania komputera!
Zaleca się, aby zmiany wprowadziła osoba techniczna.
Problem spowodowany jest aktualizacją KB5066835 i KB5007651 po stronie Microsoft.
Link do artykułu na stronie Microsoft opisujący problem:
https://learn.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-11-24h2#3697msgdesc
POBIERZ INSTRUKCJE W WERSJI PDF
1. W menu start trzeba wyszukać program „Regedit” oraz uruchomić go jako administrator(prawy przycisk myszy otwiera menu kontekstowe z możliwością uruchomienia jako administrator).
2. Wyświetla się edytor rejestru. Naciskamy na pole i wklejamy HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Cryptography\Calais\
3. Po prawej stronie rejestru wyświetli się wpis „DisableCapiOverrideForRSA”, który domyślnie ma ustawioną wartość 1. Uruchamiamy edytor wpisu przez dwukrotne naciśnięcie DisableCapiOverrideForRSA.
4. Zmieniamy „Dane Wartości” z 1 na 0 i zatwierdzamy przyciskiem OK.
5. Uruchamiamy ponownie komputer