2 lutego 2023

W ostatnim czasie obserwujemy wzmożoną ilość oszustw polegających na podszywaniu się pod pracowników Banków. Oszuści korzystają z techniki tzw. spoofingu telefonicznego dzięki czemu na ekranie odbiorcy połączenia pojawia się dowolna nazwa lub numer.

Ponownie ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Przestępcy pod pretekstem weryfikacji podejrzanej transakcji, namawiają do instalacji aplikacji, np. AnyDesk czy TeamViewer. Dzięki niej mogą przejąć kontrolę nad urządzeniem, z którego korzystasz!

   Przypominamy, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą Cię o:

  • instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie
  • podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych, które pozwalają na dokonanie transakcji.

   Pamiętaj też, że pracownicy banku nigdy nie zadzwonią do Ciebie z numeru infolinii SGB Banku (800 888 888). Z tego numeru korzystamy tylko, aby odbierać połączenia.

   Zachowaj ostrożność. Nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji oraz szczegółów swoich transakcji, w tym również informacji w jakim banku posiadasz konto!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i skontaktuj się osobiście z placówką banku lub Infolinią SGB.

 

Kontakt z Infolinią SGB:

  • 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).